SAM
System Access Manager
Jogosultságkezelő rendszer
Kulcs a biztonsághoz
A SAM a következő lehetőségeket kínálja vállalata számára:
Központosított és egységes jogosultságkezelés
A SAM jogosultságkezelő (IDM) rendszer nyilvántartja a vállalati jogosultságokat, biztosítja ezek gyors, egyszerű igénylését és naplózza módosításaikat. Mindezt a jogok és jogosultak központi tárolásával, az igénylési folyamat irányításával és digitalizálásával éri el.
A jogosultság változtatási igényeket szerepkör alapú hozzáférés kontrollal (Role Based Access Control) egységesen kezeli.
Jogosultságmenedzsment jól szervezett, átlátható folyamatokkal
Az igénylés – engedélyezés – teljesítés háromfázisú jogosultsági kezelési folyamat révén a SAM rendezett, átlátható folyamatirányítást biztosít részletes státusz követéssel.
A rendszerben tárolt logikus szabályok alapján a jogosultsági folyamat tetszés szerint finoman hangolható. A SAM képes vezérelni akár az egyszerű, manuális kiosztással teljesülő kéréseket, akár a több engedélyezőt igénylő összetett automatizmusokat tartalmazó folyamatokat.
A jogosultsági folyamat gyors és biztonságos lefutását az érintetteknek küldött e-mailekkel támogatja.
Naprakész és visszamenőleges adatszolgáltatás
A SAM segítségével bármikor megtudhatja, hogy egy adott személynek most éppen milyen jogosultságai vannak, és fordítva is, hogy egy védett erőforrásokhoz éppen kinek van most hozzáférése. A rendszer tetszőleges múltbeli időpontra is szolgáltatja ezeket az információkat.
A konnektorok használatával a SAM képes a vállalati jogosultságok auditálásának támogatására úgy, hogy a SAM adatbázisában tárolt jogokat összehasonlítja a forrásrendszerekben lévő jogokkal, az eltérésekről pedig riportot generál.
Automatizáltság
A SAM a teljesítő konnektorok révén képes csatlakozni más rendszerekhez (pl. Active Directory, Oracle DB stb.) és végrehajtani a jogosultság módosításokat, jelentősen növelve ezzel az automatizáltságot.
A rendszer automatikus értesítéseket küld az igények státuszairól a feldolgozás során, ily módon rövidül az jogosultság-módosítási folyamatok átfutási ideje.
A SAM sokrétű és rugalmas szabályrendszere képes arra is, hogy kiosztási-, illetve megvonási igények indítson automatikusan.
Többfázisú bevezetés és integráltság
A SAM támogatja a quick win bevezetést, vagyis az alapműködés gyors elérhetőségét. Mivel az alapverzió minden szükséges modult és funkciót tartalmaz a induláshoz, így a rendszer gyorsan használatba vehető.
Az alapverzió bevezetése után, a SAM konnektorok használata által – a SAM interfészeivel és moduljaival – magasabb szintre emelhető a jogosultságok kezelése a vállalatnál.
Igény esetén a rendszer egyedileg kialakítható HR interfésze biztosítja a munkatársak és a szervezeti hierarchia folyamatos szinkronját.
A SAM rendszer használatának előnyei a vállalat számára
Biztonság
Az IT security teljes képet kap az összes hozzáférésről, beleértve azokat is, amelyek rejtettek vagy ismeretlenek, ezáltal kiszűrhetők a biztonsági rések és csökkenthetők a kockázatok.
Szabályozottság
A felhasználók szükséges és elégséges jogokkal rendelkeznek a beosztásukhoz és munkakörükhöz tartozó feladataik elvégzéséhez.
Hatékonyság
Az automatizmusok hatékonyabbá teszik a jogosultsági folyamatok lefutását, ezzel gyorsítják az ügymenetet.
Átláthatóság
A SAM a jól követhető igénylési folyamatok által áttekinthetővé teszi a vállalat jogosultságkezelési struktúráját.
Költségcsökkentés
Az automatikus teljesítések csökkentik az adminisztrációra fordított időt, ily módon a SAM IT erőforrásokat szabadít fel.
Digitalizáció
A felhasználói jogosultságok kezelése digitális formában történik, ami a vállalat digitális átalakításának egyik alapja.
További kérdése van?
Írjon nekünk!
Informa Számítástechnikai és Szolgáltató Kft.
Telefon
+36 74 565 669
+36 30 277 36 85
Cím
Székhely:
1117 Budapest, Szerenád u. 4. "A" ép 12. em. 2.
Telephely:
7200 Dombóvár, Árnyas u. 28.