SAM
System Access Manager
Jogosultságkezelő rendszer
Kulcs a biztonsághoz
A SAM a következő lehetőségeket kínálja vállalata számára:
![RBAC Role-Based Access Control SAM_tulajd1](https://informa.hu/wp-content/uploads/RBAC.jpg)
Központosított és egységes jogosultságkezelés
A SAM jogosultságkezelő (IDM) rendszer nyilvántartja a vállalati jogosultságokat, biztosítja ezek gyors, egyszerű igénylését és naplózza módosításaikat. Mindezt a jogok és jogosultak központi tárolásával, az igénylési folyamat irányításával és digitalizálásával éri el.
A jogosultság változtatási igényeket szerepkör alapú hozzáférés kontrollal (Role Based Access Control) egységesen kezeli.
Jogosultságmenedzsment jól szervezett, átlátható folyamatokkal
Az igénylés – engedélyezés – teljesítés háromfázisú jogosultsági kezelési folyamat révén a SAM rendezett, átlátható folyamatirányítást biztosít részletes státusz követéssel.
A rendszerben tárolt logikus szabályok alapján a jogosultsági folyamat tetszés szerint finoman hangolható. A SAM képes vezérelni akár az egyszerű, manuális kiosztással teljesülő kéréseket, akár a több engedélyezőt igénylő összetett automatizmusokat tartalmazó folyamatokat.
A jogosultsági folyamat gyors és biztonságos lefutását az érintetteknek küldött e-mailekkel támogatja.
![IT Biztonság SAM_tulajd1](https://informa.hu/wp-content/uploads/Biztonsag.jpg)
![Naplózás SAM_tulajd1](https://informa.hu/wp-content/uploads/Naplozas.jpg)
Naprakész és visszamenőleges adatszolgáltatás
A SAM segítségével bármikor megtudhatja, hogy egy adott személynek most éppen milyen jogosultságai vannak, és fordítva is, hogy egy védett erőforrásokhoz éppen kinek van most hozzáférése. A rendszer tetszőleges múltbeli időpontra is szolgáltatja ezeket az információkat.
A konnektorok használatával a SAM képes a vállalati jogosultságok auditálásának támogatására úgy, hogy a SAM adatbázisában tárolt jogokat összehasonlítja a forrásrendszerekben lévő jogokkal, az eltérésekről pedig riportot generál.
Automatizáltság
A SAM a teljesítő konnektorok révén képes csatlakozni más rendszerekhez (pl. Active Directory, Oracle DB stb.) és végrehajtani a jogosultság módosításokat, jelentősen növelve ezzel az automatizáltságot.
A rendszer automatikus értesítéseket küld az igények státuszairól a feldolgozás során, ily módon rövidül az jogosultság-módosítási folyamatok átfutási ideje.
A SAM sokrétű és rugalmas szabályrendszere képes arra is, hogy kiosztási-, illetve megvonási igények indítson automatikusan.
![Automatizáltság SAM_tulajd1](https://informa.hu/wp-content/uploads/Automatizaltsag.jpg)
![Integráltság SAM_tulajd1](https://informa.hu/wp-content/uploads/Integraltsag.jpg)
Többfázisú bevezetés és integráltság
A SAM támogatja a quick win bevezetést, vagyis az alapműködés gyors elérhetőségét. Mivel az alapverzió minden szükséges modult és funkciót tartalmaz a induláshoz, így a rendszer gyorsan használatba vehető.
Az alapverzió bevezetése után, a SAM konnektorok használata által – a SAM interfészeivel és moduljaival – magasabb szintre emelhető a jogosultságok kezelése a vállalatnál.
Igény esetén a rendszer egyedileg kialakítható HR interfésze biztosítja a munkatársak és a szervezeti hierarchia folyamatos szinkronját.
A SAM rendszer használatának előnyei a vállalat számára
![](https://informa.hu/wp-content/uploads/shield-1.png)
Biztonság
Az IT security teljes képet kap az összes hozzáférésről, beleértve azokat is, amelyek rejtettek vagy ismeretlenek, ezáltal kiszűrhetők a biztonsági rések és csökkenthetők a kockázatok.
![](https://informa.hu/wp-content/uploads/tablet.png)
Szabályozottság
A felhasználók szükséges és elégséges jogokkal rendelkeznek a beosztásukhoz és munkakörükhöz tartozó feladataik elvégzéséhez.
![](https://informa.hu/wp-content/uploads/sam_elonyok_ikon_1-1.png)
Hatékonyság
Az automatizmusok hatékonyabbá teszik a jogosultsági folyamatok lefutását, ezzel gyorsítják az ügymenetet.
![](https://informa.hu/wp-content/uploads/transparency.png)
Átláthatóság
A SAM a jól követhető igénylési folyamatok által áttekinthetővé teszi a vállalat jogosultságkezelési struktúráját.
![](https://informa.hu/wp-content/uploads/money-bag-1.png)
Költségcsökkentés
Az automatikus teljesítések csökkentik az adminisztrációra fordított időt, ily módon a SAM IT erőforrásokat szabadít fel.
![](https://informa.hu/wp-content/uploads/world-grid.png)
Digitalizáció
A felhasználói jogosultságok kezelése digitális formában történik, ami a vállalat digitális átalakításának egyik alapja.
További kérdése van?
Írjon nekünk!
![Kapcsolat](https://informa.hu/wp-content/uploads/Kapcsolat.jpg)
![inFORMA_logo (1)](https://informa.hu/wp-content/uploads/2020/10/inFORMA_logo-1-300x101.png)
Informa Számítástechnikai és Szolgáltató Kft.
Telefon
![MOBIL_icon](https://informa.hu/wp-content/uploads/2020/10/MOBIL_icon.png)
+36 74 565 669
+36 30 277 36 85
Cím
![cim_ikon](https://informa.hu/wp-content/uploads/office-building.png)
Székhely:
1092 Budapest, Kinizsi u. 21-25. IV. em.
Telephely:
7200 Dombóvár, Árnyas u. 28.
![TERKEP](https://informa.hu/wp-content/uploads/2020/10/TERKEP.png)